Badanie Mediapanel

Oferta

Wyniki badania Mediapanel obejmują od 2024 r. także outdoor – z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH). 

Włączenie pomiaru reklamy zewnętrznej do badania jest wspólną inicjatywą reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ). Użytkownicy Mediapanelu uzyskali możliwość wiarygodnego szacowania zasięgu reklamy out of home dzięki danym pochodzącym z pasywnego pomiaru jednoźródłowej próby badawczej Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową. 

Wyniki prezentowane w badaniu Mediapanel opracowane są na podstawie dwóch źródeł danych: reprezentatywnej próby osób wyposażonych w urządzenia pomiarowe Gemius, które dostarczają informacji o ich lokalizacji oraz współrzędnych geograficznych nośników reklamy zewnętrznej, pochodzących od firm zrzeszonych w OOHlife. 

W badaniu dostępne są dane dotyczące nośników AMS, Clear Channel Poland, Jet Line, Synergic oraz Warexpo. Projekt ma charakter otwarty i w każdej chwili do badania swoje nośniki reklamy zewnętrznej mogą włączyć kolejne firmy. 

Zakres prezentowanych danych obejmuje tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej (OOH), jak i nośniki cyfrowe (Digital OOH), zarówno outdoorowe, jak i indoorowe. W planach rozwoju badania jest m.in. podział wyników według konkretnych formatów nośników czy uwzględnienie w wynikach informacji o liczbie kontaktów reklamowych. Dane na temat oglądalności nośników out of home publikowane są codziennie, a użytkownicy mogą z nich korzystać zarówno poprzez interfejs online, jak i za pośrednictwem API. 

Badanie Mediapanel to pierwsze w Polsce cross-mediowe badanie oparte na jednym źródle. Dzięki włączeniu reklamy zewnętrznej do pomiaru, Gemius dostarcza na rynek kompleksowe, w pełni porównywalne dane na temat konsumpcji mediów w Polsce.  


Clear Channel Poland z nowym standardem pomiaru kontaktów na podstawie danych Gemius

Clear Channel Poland wprowadza nowy standard pomiaru swoich nośników reklamowych i przechodzi na pomiar kontaktów na podstawie danych Gemius.

Ma to na celu ustandaryzowanie pomiaru zasięgów formatów klasycznych i digitalowych w ramach oferty firmy. Clear Channel Poland rezygnuje z dalszego udziału w pomiarze realizowanym przez Instytut Badań Outdooru (IBO), który obejmuje jedynie klasyczne nośniki reklamy zewnętrznej. Od kilku lat strategia Clear Channel Poland koncentruje się na dynamicznym rozwoju w kierunku Digital OOH. Coraz większy udział nośników cyfrowych w ofercie firmy wpisuje się w globalne trendy w obszarze reklamy zewnętrznej.

„Przejście na pomiar kontaktów na podstawie danych Gemius jest  dla nas nie tylko techniczną zmianą metodologii – to przekształcenie naszego podejścia do całego ekosystemu OOH i Digital OOH, czyniąc go bardziej precyzyjnym, cyfrowym, i data-driven. To decyzja, która pozwala nam budować jeszcze większą wartość dla naszych klientów, w oparciu o najnowsze technologie pomiarowe i rzetelne dane. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie jakościowych kampanii, ale także transparentność i precyzja w mierzeniu ich efektywności” – powiedział Marcin Ciężki, General Manager Clear Channel Poland.

Nowy pomiar kontaktów zostanie wprowadzony stopniowo, od listopada 2024 roku obejmie nośniki klasyczne oraz nośniki City Digital. Potencjał kontaktowy będzie estymowany na podstawie danych Gemius z ostatnich 6 miesięcy i będzie aktualizowany raz w miesiącu. W przyszłości do pomiaru zostanie włączona również oferta w galeriach handlowych. Nowy standard pomiaru kontaktów wprowadza znaczące korzyści, zapewniając:

- Jeden spójny standard dla formatów digitalowych i klasycznych

- Objęcie pomiarem nośników zlokalizowanych w całej Polsce

- Dostęp do dziennej częstotliwości danych, pokazujących realną widownię znajdującą się wokół nośnika.

Clear Channel Poland kontynuuje tym samym swoją misję dostarczania nowoczesnych i precyzyjnych rozwiązań dla swoich klientów.

Zapisz się do Newslettera Clear Channel.