Layout
InspiracjePlakat – będący kwintesencją reklamy zewnętrznej – podlega ostrzejszym wymogom niż jakiekolwiek inne medium reklamowe.
Frank Pick, autor m.in. sukcesów reklamowych londyńskiego metra, określił plakat jako najbardziej eklektyczną formę sztuki: „Twórca może się poruszać w obszarze od skrajnie realistycznych przedstawień po najbardziej rozpasany impresjonizm – o ile tylko jego praca będzie zrozumiała dla przeciętnego człowieka z ulicy.
Złote zasady tworzenia efektywnej kampanii reklamy zewnętrznej:
Widoczność marki
Upewnij się, że marka i logo są rozpoznawalne przez Twoich odbiorców oraz całość jest spójna wizerunkowo.
Mniej znaczy więcej
Zaprojektuj reklamę najprościej jak się da, żeby Twój odbiorca mógł zrozumieć przekaz.
Skoncentruj się na kluczowych elementach lyoutu.
Jasny i spójny przekaz
Wizualizacja i hasło promocyjne powinny się uzupełniać.
Trzymaj się jednej myśli.
Nie używaj dwuznaczności.
Wizerunek znanych osób
Obecność postaci na plakacie personalizuje przekaz i markę.
Wsprcie gwiazd służy do kreowania tożsamości marki oraz poprawia jej status.
Wielotematyczność
Konsekutywne reklamy wzmaniają przekaz i zwiększają efekt rozpoznawalności.
Konkretna oferta
Stwórz interesujący i zachęcający przekaz - impakt.
Zastanów się, co zyska na tym odbiorca?
Eksponuj produkt
Właściwej wielkości "packshot" zwróci uwagę odbiorcy
oraz ułatwi identyfikację produktu z marką.
Efekt wysokiej jakości
Elegancka i aspirująca kreacja przyciąga uwagę.
Wykorzystanie spektakularnej powierzchni typu Backlight dodatkowo wzmacnia wyrazistość i siłę przekazu
Kolor i kształt
Wyraźne, kontratowe barwy wyróżniają plakat i przyciągają uwagę odbiorcy.
Plakat outdoroowy to nie miejsce na subtelne niuanse.
Kreatywna koncepcja
Dobry pomysł
przyciąga uwagę
odbiorców!
Nic nie zastąpi kreatywnego rozwiązania!