Layout

Inspiracje

Plakat – będący kwintesencją reklamy zewnętrznej – podlega ostrzejszym wymogom niż jakiekolwiek inne medium reklamowe.

Frank Pick, autor m.in. sukcesów reklamowych londyńskiego metra, określił plakat jako najbardziej eklektyczną formę sztuki: „Twórca może się poruszać w obszarze od skrajnie realistycznych przedstawień po najbardziej rozpasany impresjonizm – o ile tylko jego praca będzie zrozumiała dla przeciętnego człowieka z ulicy.

Złote zasady tworzenia efektywnej kampanii reklamy zewnętrznej:


Widoczność marki

Upewnij się, że marka i logo są rozpoznawalne przez Twoich odbiorców oraz całość jest spójna wizerunkowo.

Mniej znaczy więcej

Zaprojektuj reklamę najprościej jak się da, żeby Twój odbiorca mógł zrozumieć przekaz.

Skoncentruj się na kluczowych elementach lyoutu.


Jasny i spójny przekaz

Wizualizacja i hasło promocyjne powinny się uzupełniać. 

Trzymaj się jednej myśli.

Nie używaj dwuznaczności.

Wizerunek znanych osób

Obecność postaci na plakacie personalizuje przekaz i markę.

Wsprcie gwiazd służy do kreowania tożsamości marki oraz poprawia jej status.


Wielotematyczność

Konsekutywne reklamy wzmaniają przekaz i zwiększają efekt rozpoznawalności.

Konkretna oferta

Stwórz interesujący i zachęcający przekaz - impakt.

Zastanów się, co zyska na tym odbiorca?


Eksponuj produkt

Właściwej wielkości "packshot" zwróci uwagę odbiorcy
oraz ułatwi identyfikację produktu z marką.

Efekt wysokiej jakości

Elegancka i aspirująca kreacja przyciąga uwagę.

Wykorzystanie spektakularnej powierzchni typu Backlight dodatkowo wzmacnia wyrazistość i siłę przekazu


Kolor i kształt

Wyraźne, kontratowe barwy wyróżniają plakat i przyciągają uwagę odbiorcy.

Plakat outdoroowy to nie miejsce na subtelne niuanse.

Kreatywna koncepcja

Dobry pomysł

przyciąga uwagę

odbiorców!

Nic nie zastąpi kreatywnego rozwiązania!

Zapisz się do Newslettera Clear Channel i śledź na bieżąco wydarzenia ze świata Outdooru.