Aktualności

Powrót do listy

Clear Channel Poland wprowadza nowy standard pomiaru kontaktów na podstawie danych Gemius

Data publikacji: 2024-10-28 Dodaj do ulubionych

Clear Channel Poland, jeden z wiodących dostawców w obszarze reklamy zewnętrznej, wprowadza od 1 listopada nowy standard pomiaru swoich nośników reklamowych i przechodzi na pomiar kontaktów na podstawie danych Gemius.

Ma to na celu ustandaryzowanie pomiaru zasięgów formatów klasycznych i digitalowych w ramach oferty firmy. Clear Channel Poland rezygnuje z dalszego udziału w pomiarze realizowanym przez Instytut Badań Outdooru (IBO), który obejmuje jedynie klasyczne nośniki reklamy zewnętrznej. Od kilku lat strategia Clear Channel Poland koncentruje się na dynamicznym rozwoju w kierunku Digital OOH. Coraz większy udział nośników cyfrowych w ofercie firmy wpisuje się w globalne trendy w obszarze reklamy zewnętrznej.

„Przejście na pomiar kontaktów na podstawie danych Gemius jest  dla nas nie tylko techniczną zmianą metodologii – to przekształcenie naszego podejścia do całego ekosystemu OOH i Digital OOH, czyniąc go bardziej precyzyjnym, cyfrowym, i data-driven. To decyzja, która pozwala nam budować jeszcze większą wartość dla naszych klientów, w oparciu o najnowsze technologie pomiarowe i rzetelne dane. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie jakościowych kampanii, ale także transparentność i precyzja w mierzeniu ich efektywności” – powiedział Marcin Ciężki, General Manager Clear Channel Poland.

Nowy pomiar kontaktów zostanie wprowadzony stopniowo, a od 1 listopada obejmie nośniki klasyczne oraz nośniki City Digital. Potencjał kontaktowy będzie estymowany na podstawie danych Gemius z ostatnich 6 miesięcy i będzie aktualizowany raz w miesiącu. W przyszłości do pomiaru zostanie włączona również oferta w galeriach handlowych. Nowy standard pomiaru kontaktów wprowadza znaczące korzyści, zapewniając:

- Jeden spójny standard dla formatów digitalowych i klasycznych

- Objęcie pomiarem nośników zlokalizowanych w całej Polsce

- Dostęp do dziennej częstotliwości danych, pokazujących realną widownię znajdującą się wokół nośnika.

Clear Channel Poland kontynuuje tym samym swoją misję dostarczania nowoczesnych i precyzyjnych rozwiązań dla swoich klientów.

Od października br. outdoor, z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH), jest już prezentowany w badaniu Mediapanel od Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową.



Zapisz się do Newslettera Clear Channel.