Clear Channel Poland wprowadza nowy standard pomiaru kontaktów na podstawie danych Gemius
Data publikacji: 2024-10-28 Dodaj do ulubionychMa to na celu ustandaryzowanie pomiaru zasięgów formatów klasycznych i digitalowych w ramach oferty firmy. Clear Channel Poland rezygnuje z dalszego udziału w pomiarze realizowanym przez Instytut Badań Outdooru (IBO), który obejmuje jedynie klasyczne nośniki reklamy zewnętrznej. Od kilku lat strategia Clear Channel Poland koncentruje się na dynamicznym rozwoju w kierunku Digital OOH. Coraz większy udział nośników cyfrowych w ofercie firmy wpisuje się w globalne trendy w obszarze reklamy zewnętrznej.
„Przejście na pomiar kontaktów na podstawie danych Gemius jest dla nas nie tylko techniczną zmianą metodologii – to przekształcenie naszego podejścia do całego ekosystemu OOH i Digital OOH, czyniąc go bardziej precyzyjnym, cyfrowym, i data-driven. To decyzja, która pozwala nam budować jeszcze większą wartość dla naszych klientów, w oparciu o najnowsze technologie pomiarowe i rzetelne dane. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie jakościowych kampanii, ale także transparentność i precyzja w mierzeniu ich efektywności” – powiedział Marcin Ciężki, General Manager Clear Channel Poland.
Nowy pomiar kontaktów zostanie wprowadzony stopniowo, a od 1 listopada obejmie nośniki klasyczne oraz nośniki City Digital. Potencjał kontaktowy będzie estymowany na podstawie danych Gemius z ostatnich 6 miesięcy i będzie aktualizowany raz w miesiącu. W przyszłości do pomiaru zostanie włączona również oferta w galeriach handlowych. Nowy standard pomiaru kontaktów wprowadza znaczące korzyści, zapewniając:
- Jeden spójny standard dla formatów digitalowych i klasycznych
- Objęcie pomiarem nośników zlokalizowanych w całej Polsce
- Dostęp do dziennej częstotliwości danych, pokazujących realną widownię znajdującą się wokół nośnika.
Clear Channel Poland kontynuuje tym samym swoją misję dostarczania nowoczesnych i precyzyjnych rozwiązań dla swoich klientów.
Od października br. outdoor, z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH), jest już prezentowany w badaniu Mediapanel od Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową.