Aktualności

Powrót do listy

Clear Channel Poland, IPG Mediabrands i Adform realizują kampanię programmatic Digital Out Of Home dla klienta oferującego usługę streamingową

Data publikacji: 2023-06-29 Dodaj do ulubionych




W czerwcu na ekranach Digital Out Of Home należących do Clear Channel Poland pojawiła się kampania klienta grupy IPG Mediabrands realizowana w modelu programatycznym. Realizacja kampanii programmatycznych na nośnikach reklamy zewnętrznej to rozwiązanie, które optymalizuje potencjał tego medium, zwiększając precyzję targetowania, elastyczność w planowaniu, możliwość personalizacji reklam, automatyzację procesu zakupu i modyfikacji kampanii w czasie rzeczywistym. 

Kampania na nośnikach typu Totem zlokalizowanych w galeriach handlowych premium w największych polskich aglomeracjach realizowana jest za pośrednictwem platformy Adform w modelu Programmatic Guaranteed. Jest to pierwsza kampania programmatic realizowana na nośnikach digital Clear Channel Poland. Zautomatyzowany zakup wyświetleń, wyceniony jest jak w przypadku reklamy digitalowej, na bazie CPM, w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Zakup reklamy DOOH w modelu programmatic oznacza możliwość personalizacji i targetowania reklam na podstawie różnorodnych kryteriów, takich jak lokalizacja, demografia, zachowania użytkowników czy kontekst otoczenia, umożliwia optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym. Dzięki analizie danych i automatycznemu dostosowywaniu reklam na podstawie wyników, reklamodawcy mogą szybko reagować na zmieniające się trendy i potrzeby odbiorców. To pozwala na lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego i maksymalizację efektywności kampanii. Ponadto, zakup programmatyczny DOOH daje reklamodawcom elastyczność w zarządzaniu kampaniami. Mogą oni kontrolować harmonogram emisji reklam, zmieniać przekazy reklamowe w czasie rzeczywistym oraz monitorować wyniki kampanii na bieżąco. To pozwala na szybkie dostosowanie strategii reklamowej i osiągnięcie lepszych wyników.

W ostatnich latach outdoorowy rynek reklamowy przeszedł cyfrową rewolucję, a Digital Out of Home (DOOH) stał się jednym z najszybciej rozwijających się mediów na świecie. Prognozy   IPG Mediabrands, wskazują, że w Polsce wydatki na reklamę w segmencie DOOH będą w tym roku wyższe o 20%.  Dynamiczny rozwój DOOH jest widoczny, również, w stale rosnącym udziale DOOH w sprzedaży OOH. Choć w naszym kraju ten udział sięgnie w tym roku ok. 25%, to np. rynek  bardziej rozwinięty jak Wielka Brytania notuje udział DOOH na poziomie 63%. Podobnie jak w przypadku ekranów online i urządzenia mobilnych przeniesienie się Digital Out Of Home, z całym jego potencjałem do świata automatyzacji, to naturalny krok na drodze rozwoju tego medium. Rozwiązania jakie oferuje programmatic w połączeniu z jakościowymi ekranami, zlokalizowanymi w strategicznych  punktach w przestrzeni miejskiej umożliwiają markom skuteczniejsze zwracanie się do klientów i kierowanie przekazu z optymalnym poziomem elastyczności i kontroli.

Na wszystkich rynkach europejskich tworzymy i rozwijamy platformę reklamową Clear Channel LaunchPAD. Jest to platforma udostępniająca nowe kanały zakupu nośników cyfrowych, która umożliwia reklamodawcom optymalnie szybki i elastyczny sposób aktywowania i kontrolowania kampanii na cyfrowych reklamach zewnętrznych. LaunchPAD umożliwia dostęp do naszej europejskiej bazy nośników, grup odbiorców, planowania i danych branżowych należących do firmy Clear Channel Europe (CCE) i jej partnerskich platform podażowych. LaunchPAD korzysta z danych planowania i analiz rzeczywistych grup odbiorców pochodzących z innej naszej platformy – Clear Channel RADAR®

Clear Channel RADAR® to autorska platforma korzystająca z danych, z urządzeń mobilnych opartych na rzeczywistych zachowaniach konsumentów.

- Kampania programmatic na nośnikach Clear Channel to kolejny krok w transformacji zakupu kampanii DOOH w IPG Mediabrands. Dzięki programmatic DOOH zyskujemy większą elastyczność oraz kontrolę nad realizacją kampanii, co dodatkowo podnosi naszą skuteczność w realizacji celów biznesowych klientów – komentuje Bartosz Owczarczyk, Head of Addressable Product & Advisory CEE w grupie IPG Mediabrands, do której należą agencje Initiative, UM i Reprise.

- To dla nas ważny moment, do którego przygotowywaliśmy się bardzo starannie. Naszym celem w procesie przygotowania się do wprowadzenia nowego modelu zakupu jest zaoferowanie klientom rozwiązania, które optymalnie adresuje ich potrzeby. Partnerstwo CCP z Broadsign Reach jako SSP zintegrowanego z ponad 30 platformami DSP, w tym m.in. AdForm, DV360, gwarantuje niezawodność, skalowalność i dostęp do zaawansowanych funkcji targetowania i optymalizacji. Partnerstwo danowe z Justtag Group pozwala nam oferować precyzyjne i ukierunkowane targetowanie kampanii (dane demograficzne, behawioralne, geolokalizacyjne). To wszystko w połączeniu z szerokim inventory jakościowych nośników digitalowych stanowiących ofertę CCP oraz  międzynarodowym know-how – w Europie Clear Channel od lat prowadzi z sukcesem kampanie programmatic na rynkach w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Francji, Szwecji - sprawia, że mamy poczucie, że nasza oferta pozwala osiągnąć cele marketignowe klienta w sposób optymalnie efektywny i precyzyjny – mówi Filip Hołowczyc, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Clear Channel Poland 

- Programmatic buying, czyli zakup i sprzedaż powierzchni reklamowych w sposób zautomatyzowany w modelach aukcyjnych już dawno wyszedł poza internet. DOOH jest kolejnym kanałem takiej sprzedaży. Potencjał digital out of home (DOOH) w tym modelu jest niezwykle obiecujący. W Adform niezmiennie inwestujemy w rozwój technologii w tym obszarze, m.in. wprowadzając nową metrykę Opportunity-to-see (OTS), która pokazuje liczbę wyświetleń na odtworzenie reklamy (OTS = mnożnik wyświetleń x śledzone reklamy), sticte przygotowaną pod potrzeby inwestycji w DOOH – dodaje Maciej Musioł, Country Manager Poland, Baltics and Balkans

 

 

Archiwum

Zapisz się do Newslettera Clear Channel.